اثربخشی مزوتراپی در جوانسازی صورت - کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - کلینیک زیبایی در کرج - تزریق بوتاکس در کرج - خدمات تزریق ژل در کرج

ما در این مطلب به مبحث اثربخشی مزوتراپی در جوانسازی صورت میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

زمینه اثربخشی مزوتراپی در جوانسازی صورت

مزوتراپی که معمولاً به عنوان “جوانسازی زیستی” یا “بیورویتالیزاسیون” شناخته می شود، تکنیکی است که برای جوانسازی پوست با استفاده از تزریق پوستی محلول مولتی ویتامین و عصاره های طبیعی گیاهی استفاده می شود که تصور می شود علائم پیری پوست را بهبود می بخشد.

 از نظر بالینی، پوست سالخورده به عنوان نازک، خشک و رنگ پریده، با چین و چروک های قابل توجه و کاهش خاصیت ارتجاعی مشخص می شود. تغییرات بافتی مرتبط با پیری در پوست شامل تجمع مواد الاستوتیک در پاپیلاری و میانی درم، فرآیندی به نام الاستوز خورشیدی و تغییرات کمی در کلاژن است که در کاهش بیوسنتز و محتوا منعکس می شود.

مواد و روش ها

شش داوطلب با نوع پوست فیتزپاتریک III یا IV و چین و چروک کلاس I-III Glogau تحت یک دوره سه ماهه تزریق مزوتراپی در ناحیه دور چشم قرار گرفتند (شش جلسه در فواصل دو هفته ای). عکس‌های استاندارد و بیوپسی‌های پوستی از ناحیه درمان در ابتدا، پایان درمان و سه ماه پس از درمان گرفته شد. ارزیابی کمی کلاژن نوع I، III و VII، کلاژن جدید سنتز شده، الاستین تام، و تروپولاستین با استفاده از تجزیه و تحلیل مورفومتریک کامپیوتری انجام شد.

رنگ آمیزی هیستوشیمیایی

نمونه ها برای رنگ آمیزی استاندارد هماتوکسیلین و ائوزین (H&E)، Verhoeff-van Gieson (الیاف الاستیک) (HT25A؛ Sigma-Aldrich Corp., St Louis, MO, USA) و رنگ آمیزی قرمز picrosirius (Direct Red 80; Sigma-Aldrich Corp) رنگ آمیزی شدند. ) برای کلاژن تازه سنتز شده.

اندازه گیری های بافت شناسی

اندازه‌گیری‌های بافت‌شناسی بر روی مقاطع رنگ‌آمیزی استاندارد H&E با استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر کامپیوتر (Image-Pro Plus 6.1; Media Cybernetics, Inc., Silver Spring, MD, USA) انجام شد. ضخامت اپیدرم از بالای لایه سلولی دانه ای تا محل اتصال درمو-اپیدرم اندازه گیری شد. پنج اندازه گیری برای هر بخش محاسبه شد.

رنگ آمیزی ایمونوهیستوشیمی

ما انواع کلاژن I و III و همچنین الاستین کل را با استفاده از تکنیک ایمونوپرواکسیداز ارزیابی کردیم. پس از بازیابی آنتی ژن به روش مایکروویو در سیترات سدیم 0.1 مولار (pH 6.0) به مدت پنج دقیقه، مکان های غیر اختصاصی با استفاده از 5٪ سرم طبیعی بز (NGS)، 1٪ آلبومین سرم گاوی (BSA) و 0.02٪ Triton X-100 مسدود شد. (TX-100) در سالین بافر فسفات (PBS). بافت ها در دمای 4 درجه سانتیگراد یک شبه با آنتی بادی های کلاژن نوع I (1:400) انکوبه شدند (sc-59772; Santa Cruz Biotechnology, Inc., Santa Cruz, CA, USA)، کلاژن نوع III (1:600) (ab6310; Abcam, Inc., Cambridge, MA, USA) و الاستین کل (1: 300) (E4013; Sigma-Aldrich Corp.). بافت ها با استفاده از آنتی بادی ثانویه بیوتینیله (1: 200) (PK-6102؛ Vector Laboratories, Inc., Burlingame, CA, USA)، معرف ABC (Vectastain Elite ABC Peroxidase Kits Mouse, PK-6102;

رنگ آمیزی ایمونوفلورسانس غیرمستقیم (IF) برای تشخیص کلاژن نوع VII و تروپولاستین استفاده شد. پس از بازیابی آنتی ژن و مسدود کردن، نمونه ها با آنتی بادی های کلاژن نوع VII (1: 600) (sc-33710؛ Santa Cruz Biotechnology, Inc.)، آنتی بادی ثانویه Alexa Fluor® بز ضد موش IgG 594 (1: 400) انکوبه شدند (1:400) Molecular Probes, Inc., Eugene, OR, USA) و دی هیدروکلراید 4’،6-diamidino-2-phenylindole (DAPI) (1: 1000) (D8417; Sigma-Aldrich Corp.) برای رنگ آمیزی هسته ای.

سیستم میکروپروب (FD-188-10A؛ Fisher Thermo Scientific, Inc.) برای تشخیص تروپولاستین با استفاده از معرف های بدست آمده از Open Biosystems, Inc. (Huntsville, AL, USA) همانطور که قبلاً توضیح داده شد استفاده شد. آنتی بادی مورد استفاده تروپولاستین GA317 (1: 400) (Elastin Products Co. Inc., Owensville, MO, USA) و Alexa Fluor® بز ضد خرگوش IgG 594 (1:400) (Molecular Probes, Inc.). بافت ها با DAPI به مدت 1-2 دقیقه انکوبه شدند.

ارزیابی بالینی

هر شش داوطلب درمان مزوتراپی و دوره پیگیری را تکمیل کردند. هیچگونه اثرات جانبی مشاهده نشد. دو نفر از شش آزمودنی تغییرات خفیفی (پس از جلسه سوم) از نظر افزایش درخشندگی پوست نشان دادند، اما هیچ کدام بهبودی در سفت شدن یا چین و چروک پوست گزارش نکردند. ارزیابی های بالینی هیچ اثر آماری معنی داری بر بافت، سفت شدن یا چین و چروک پوست در پاسخ به تزریق مزوتراپی نشان نداد.نتایج به‌دست‌آمده از یک پرسشنامه ساختاریافته جدول‌بندی و با داده‌های به‌دست‌آمده در ابتدا برای ارزیابی معنی‌داری آماری تفاوت‌ها با استفاده از آزمون کای‌دو پیرسون مقایسه شد. آزمودنی‌ها 10 تا 15 درصد در سفت‌کردن پوست و بافت پوست در پایان درمان در مقابل بهبود 5 تا 10 درصدی در سفت‌کردن پوست و بافت پوست  بهبود داشتند.

تغییرات هیستومتری

ارزیابی میکروسکوپی مقاطع رنگ‌آمیزی H&E تفاوتی در ضخامت اپیدرم نشان نداد (2.2 ± 64.1 میکرومتر قبل از درمان، 67.0 ± 2.8 میکرومتر در پایان درمان، 63.3 ± 3.3 میکرومتر در سه ماه پس از درمان؛ به ترتیب 0.07 = P و 02 P 0 . ).

تغییرات بافت شناسی

پیشنهاد شده است که جوانسازی پوست ممکن است با تزریق داخل پوستی مولتی ویتامین ها، که فیبروبلاست ها را برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر تحریک می کند، ترویج شود. علاوه بر این، تزریق اسید هیالورونیک قرار است فعال شدن فیبروبلاست و بازسازی ماتریکس خارج سلولی را تسهیل کند. ما اثرات مزوتراپی را بر روی انواع کلاژن I و III با اندازه‌گیری درصد درم اشغال شده توسط کلاژن قابل تشخیص ایمونوهیستوشیمی بررسی کردیم و این مقادیر را با اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده در ابتدا برای ارزیابی اهمیت آماری هرگونه تغییر مقیسه کردیم.

تغییرات بافت شناسی

پیشنهاد شده است که جوانسازی پوست ممکن است با تزریق داخل پوستی مولتی ویتامین ها، که فیبروبلاست ها را برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر تحریک می کند، ترویج شود. علاوه بر این، تزریق اسید هیالورونیک قرار است فعال شدن فیبروبلاست و بازسازی ماتریکس خارج سلولی را تسهیل کند. ما اثرات مزوتراپی را بر روی انواع کلاژن I و III با اندازه‌گیری درصد درم اشغال شده توسط کلاژن قابل تشخیص ایمونوهیستوشیمی بررسی کردیم و این مقادیر را با اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده در ابتدا برای ارزیابی اهمیت آماری هرگونه تغییر مقایسه کردیم.

رنگ آمیزی ایمونوپرواکسیداز برای کلاژن نوع I تفاوت معنی داری بین مقادیر به دست آمده قبل از درمان (68.7 ± 5.6٪) و مقادیر به دست آمده در پایان درمان (4.9 ± 69.6٪) و در سه ماه پس از درمان (4.6 ± 69.1٪) نشان نداد. P = 0.765 و P = 0.889، به ترتیب).

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *