هیالورونیداز چیست و چه کاربردی دارد؟ - تزریق ژل و فیلر در کرج - تزریق بوتاکس در کرج - کلینیک زیبایی - کلینیک تخصصی زیبایی - 02632242647

ما در این مطلب به مبحث هیالورونیداز چیست و چه کاربردی دارد میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

هیالورونیداز چیست و چه کاربردی دارد؟ - تزریق ژل و فیلر در کرج - تزریق بوتاکس در کرج - کلینیک زیبایی - کلینیک تخصصی زیبایی - 02632242647

هیالورونیداز چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها، سالانه بیش از 10 میلیون نفر در ایران تحت تزریق لوازم آرایشی قرار می گیرند. در واقع، روش‌های تزریقی که شامل سم بوتولینوم یا پرکننده‌های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند، در سراسر جهان بسیار محبوب شده‌اند، زیرا می‌توانند عمیقاً جوان‌سازی و ظاهر بیمار را بهبود بخشند.

با این حال، تزریق‌های آرایشی غیرحرفه‌ای ممکن است منجر به نتایج رضایت‌بخشی مانند گرانولوم، توده، ادم یا سایر مشکلات پوستی شود. اگر تزریق هیالورونیک اسید منجر به علائم ذکر شده در بالا شده باشد، راه چاره تزریق هیالورونیداز خواهد بود. برای دانستن بیشتر این مقاله را بررسی کنید.

لطفا توجه داشته باشید:

برای به حداقل رساندن احتمال مشکلات ناشی از تزریق اسید هیالورونیک، باید به دو عامل توجه کنید، یعنی: حرفه ای بودن یک پزشک مراقبت های بهداشتی و کیفیت آماده سازی تزریقی.

هیالورونیداز چیست؟

به زبان ساده، هیالورونیداز به عنوان یک نوع خاص از پروتئین (آنزیم) با طراحی ژنتیکی تعریف شده است که قدرت کاهش ویسکوزیته اسید هیالورونیک (که عنصر اصلی ماتریکس خارج سلولی است) را دارد. اغلب اوقات به طیف وسیعی از داروهای پزشکی و آرایشی برای انجام تعدادی از عملکردها اضافه می شود.

انواع مختلفی از هیالورونیدازها وجود دارد که ممکن است در بدن انسان یافت شوند، که عبارتند از:

  • HYAL1;
  • HYAL2;
  • HYAL3;
  • HYAL4;
  • HYAL5;
  • HYAL6 (که به عنوان HYALP1 نیز شناخته می شود).

همچنین، مواد هیالورونیداز ممکن است به موارد زیر طبقه بندی شوند:

  • هیالورونیدازهای فعال اسیدی؛
  • هیالورونیدازهای فعال خنثی

تمام انواع آنزیم های هیالورونیداز که در بالا ذکر شد ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند.

در بیشتر موارد، داروهایی که بر پایه هیالورونیداز هستند باید از طریق تزریق زیر جلدی به بدن انسان وارد شوند (لطفاً بدانید که این ماده به هیچ عنوان هرگز نباید به شکل تزریق داخل وریدی تجویز بشود).

لطفاً توجه داشته باشید:

فرآیند تزریق هیالورونیداز فقط باید توسط یک پزشک آگاه انجام شود.

تزریق هیالورونیداز برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از هیالورونیداز ممکن است به دو گروه اصلی تقسیم شود: پزشکی و آرایشی (یا همانطور که به آن نیز گفته می شود، زیبایی). در هر دو مورد، تجویز این ماده با مزایای زیر مشخص می شود:

  • سریع است؛
  • بدون درد است؛
  • موثر است (تجویز هیالورونیداز نتیجه 100٪ را تضمین می کند).
  • برای پوست کم ضربه است.
  • ایمن است.

لطفاً توجه داشته باشید:

برای به حداقل رساندن احتمال واکنش‌های آلرژیک، تداخلات دارویی ناخواسته، یا واکنش‌های موضعی پیش‌بینی‌نشده در محل تزریق پس از تجویز هیالورونیداز، پزشک باید از قبل وضعیت سلامت فردی شما را بررسی کند. در طول این بررسی، به پزشک خود اطلاع دهید که آیا در حال حاضر تحت درمان آنتی بیوتیکی خاصی هستید که ممکن است بر هیالورونیداز تأثیر بگذارد یا انتظار می رود که عوارض آلرژیک به داروهای خاص داشته باشید.

حال، بیایید بررسی کنیم که چگونه ممکن است این ماده در موارد پزشکی و زیبایی استفاده شود.

کاربرد پزشکی هیالورونیداز

دلیل اصلی استفاده از هیالورونیداز در پزشکی این است که می تواند جذب و پراکندگی داروها را افزایش دهد . در حالی که هیالورونیداز می تواند ویسکوزیته اسید هیالورونیک (که ممکن است به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود) را کاهش دهد، نفوذپذیری بافت انسان را افزایش می دهد. بنابراین داروهای تزریقی به روشی سریع و کارآمد جذب و در بدن انسان توزیع می شود.

بنابراین، تعدادی از کاربردهای پزشکی هیالورونیداز وجود دارد. در اینجا لیست اصلی ترین آنها آمده است:

  • در عمل پزشکی عمومی. هیالورونیداز گاهی اوقات برای تسریع سرعت جذب داروهای سرماخوردگی یا آلرژی استفاده می شود.
  • در شیمی درمانی هیالورونیداز همراه با ماده شیمی درمانی برای افزایش نفوذ آن به بافت بدخیم تزریق می شود.
  • در چشم پزشکی. هیالورونیداز همراه با بیهوشی رتروبولبار در طول جراحی چشم تجویز می شود.
  • در مدیریت درد مزمن در ترکیب با یک بی حس کننده موضعی، هیالورونیداز ممکن است به صورت زیر جلدی و مستقیماً در ناحیه درد (مانند مفصل یا تاندون) تزریق شود.
  • در بررسی اشعه ایکس در طول برخی از انواع خاص اسکن اشعه ایکس، هیالورونیداز قادر است رنگ‌ها را در بدن انسان تضاد کند و بنابراین آنها را به وضوح قابل مشاهده می‌کند.
  • و غیره.

بنابراین، هیالورونیداز یک ماده کارآمد با طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی است.

کاربرد آرایشی هیالورونیداز

یکی دیگر از کاربردهای گسترده هیالورونیداز، دخالت آن در پزشکی زیبایی است. یعنی این هیالورونیداز است که به تجزیه اسید هیالورونیک پس از تزریق فیلر پوستی مبتنی بر HA کمک می کند.

بنابراین، هیالورونیداز اغلب پس از تجویز فیلرهای اسید هیالورونیک برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

  • گرانولوم ها؛
  • اثر Tyndall (که با رنگ غیر طبیعی بافت های پوست مشخص می شود)؛
  • نکروز؛
  • تصحیح بیش از حد؛
  • توده ها؛
  • ادم ها؛
  • عدم تقارن؛
  • در صورتی که جسم خارجی زیر پوست بیمار احساس شود.
  • و غیره.

علاوه بر این، در صورتی که بیمار تصمیم گرفته باشد که نتیجه تزریق فیلر پوستی را از بین ببرد بدون اینکه منتظر بماند تا خود به خود ناپدید شود، ممکن است از هیالورونیداز نیز استفاده شود.

یک نکته جانبی:

استفاده از هیالورونیداز تنها جایگزین جراحی برای معکوس کردن یا اصلاح اثرات ناخواسته یا خطرناک تزریق فیلرهای پوستی است.

در اینجا نحوه تزریق هیالورونیداز به نظر می رسد:

  1. اولاً، یک متخصص مراقبت های بهداشتی وضعیت سلامتی بیمار را بررسی می کند تا مطمئن شود که تجویز دارو ایمن است.
  2. در مرحله دوم، یک بی حس کننده موضعی در ناحیه درمان اعمال می شود.
  3. ثالثا، هیالورونیداز در دوزهای کوچک تجویز می شود (به طور متوسط، این روند تا 30 دقیقه طول می کشد).
  4. در نهایت، یک پزشک ناحیه درمان را ضد عفونی می کند، آن را ماساژ می دهد و کرم شفابخش را روی آن می زند.

همچنین، ممکن است پس از پایان عمل، دستورات پزشک را دریافت کنید. لطفا حتما آنها را با دقت دنبال کنید.

نکته جانبی:

با توجه به آنتی ژن بودن هیالورونیداز، مقدار زیادی از ماده ای که به صورت تزریق مکرر تجویز می شود ممکن است منجر به تشکیل آنتی بادی های خنثی کننده شود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست ؟

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

برای دیدن پیج اینستاگرام کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد کلیک کنید

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، خدمات فیلر در کرج – کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج – خدمات فیلر در کرج – تزریق بوتاکس در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *