درمان جوش صورت -کاشت مو در کرج - خدمات لیفتینگ در کرج - خدمات تزریق ژل در کرج - درمان جوش صورت در کرج - شماره همراه: 09353242647

معمولا استفاده از اصطلاح جوش بسیار رواج دارد و امکان دارد هر نوع آسیبی باشد که باعث به وجود آمدن لکه روی پوست، مخصوصا پوست صورت خواهد شد. اگر جوش دارید، امکان دارد فکر کنید این همه چیزی است که باید دانست. احتمالا می‌ دانید که شدت جوش نیز بین اشخاص مختلف متفاوت می باشد. حتی شدت و شکل جوش در یک شخص مشخص نیز امکان دارد در اثر محیطی مانند: استرس در دوره‌‌ های زمانی مختلف تغییر می‌کند. در واقع، متخصصین جوش را براساس شکل و شدت به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌کنند. شناخت انواع متفاوت جوش به شما کمک می کنند که بتوانید نوع جوش‌ های خود را تشخیص بدهید و درمان مناسب آن را پیدا نمایید. ما در این مطلب به مبحث درمان جوش صورت می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت در کرج می توانید با کلینیک شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

انواع جوش

جوش‌های سرسفید

ظاهر جوش‌های سرسفید کاملا مشابه لکه‌ های کوچک با سرهای سفید هستند که در اثر متصل شدن فولیکول‌ ها به چربی و سلول‌ های مرده پوست به وجود آورده می شوند. ‌سبوم معنای دیگری برای چربی طبیعی پوست می باشد اما جای نگرانی نخواهد بود. پوست شما به مقدار معینی چربی طبیعی جهت محافظت و تغذیه پوست نیاز خواهد داشت. در صورتی که سبوم و سلول های مرده پوست بیش از اندازه هستند، شما در معرض بسته شدن منافذ پوست‌ قرار می گیرید.

جوش‌ های سرسیاه

اگر لکه‌ های کوچکی روی پوستتان دیده اید که شبیه نقاط سیاه هستند بدانید که شما جوش سرسیاه خواهید داشت. جوش‌های سرسیاه همچنین، مانند جوش‌ های سرسفید، از لحاظ پوستی در گروه کومدون‌ها قرار دارند اما برخلاف جوش‌ های سر سفید که منافذشان بسته می باشد، منافذ جوش‌ های سرسیاه باز است و در نتیجه ظاهرشان سیاه رنگ می باشد. هنگامی که دبریس‌ های داخل فولیکول اکسیده شده اند، جوش‌های سرسیاه به وجود می آیند. کومدون‌ها اصطلاح دیگری جهت فولیکول های (منافذ) بسته‌ ی مو هستند. بنابراین، اگر منافذ تمیز و شفاف هستند، آنها را منفذ و اگر بسته بودند، آنها را کومدون‌ یا کومدون‌ها نامیده می شوند.

پاپول‌ ها

پاپول‌ ها بیشتری از جوش‌ های سرسفید است. زمانی که وجود باکتری، سبوم و سلول‌ های مرده‌ ی زیر پوست باعث التهاب باشد، پاپول روی پوست به وجود می آید. پاپول‌ ها را از قرمزی، تورم و نداشتن چرک و عفونت تشخیص داده می شوند. اندازه‌ ی پاپول‌ ها معمولا کوچک تا متوسط هستند. از آنجایی که التهاب و ناراحتی از علائم پاپول‌ ها می باشند، بهتر است از هیچ دارویی استفاده نشود تا پاپول‌ ها زیادتر خشک نشوند. باید محل را نرم و آرام نگه‌ دارید تا هنگامی که دارو اثر کند.

جوش‌ های چرکی

جوش‌ های چرکی مانند پاپول‌ ها می باشند اما چرک دارند و وجود همین چرک باعث خواهد شد یادآوری اسم آن آسان باشد. از آنجا که این جوش‌ ها دارای عفونت‌ های زرد یا سفید شده اند، مثل جوش‌ های سرسفید اما کمی بزرگتر از آنها به نظر می‌ رسند و در زمان لمس درد دارند. امکان دارد اغوا شوید که جوش‌ های چرکی را بلافاصله فشرده کنید اما بعدا که با زخمی در جای جوش رو به رو شدید تاوانش را پس می دهید. درمورد جوش‌ های چرکی باید صبر داشته باشید زیرا باید تا هنگامی که سر سفیدشان ظاهر شوند صبر نمایید. سپس می‌ توانید به آسانی چرک را خارج نمایید.

ندول‌ ها، کیست‌ ها و جوش‌ های کونگلوباتا

اگر چندین ماه است که صورتتان پر از لکه‌های بزرگ، قرمز و متورم شده است، حتما شما به یکی از نوع های شدید جوش، یعنی به ندول‌، کیست‌ یا جوش‌ های کونگلوباتا مبتلا شده اید. این‌ نوع جوش‌ ها نشان خواهند داد که بجز جوش‌ های متوسط، مشکلات بدتری نیز خواهید داشت که اگر درمان نشوند امکان دارد آسیب‌ های بیشتری به پوستتان وارد نمایند. اگر داروهای موضعی بدون نسخه نمی توانند بعد از چند هفته این جوش‌ ها را بهبود بدهند؛ باید برای درمان جدی و استفاده از دارو های قوی تجویزی به یک متخصص پوست مراجعه نمایید.

درمان جوش

‌ژل‌ ها، لوسیون‌ ها و کرم‌ های متفاوتی برای درمان جوش استفاده شده اند. هر نوع دارو به نحو خاصی عمل خواهد کرد. در ادامه داروهای متفاوت را به اختصار شرح می دهیم. اما همیشه بروشور داخل جعبه‌ ی دارو را مطالعه نمایید به دلیل اینکه استفاده و موارد احتیاط هر دارو با داروی دیگر مختلف است.

بنزوئیل پروکسید

بنزوئیل پروکسید یک درمان موضعی می باشد. بنزوئیل پروکسید به 3 صورت عمل خواهد کرد: جرم‌ ها یا باکتری‌ ها کشته می شوند، التهاب را کم می کند و منافذ مسدود شده را باز خواهد کرد. به همین دلیل، بیشتر برای درمان قسمت‌ های ملتهب تاثیر گذار بوده است و به از بین بردن جوش‌ های سر سفید و سر سیاه (کومدون‌ها) کمک خواهد کرد.

رتینوئیدها

رتینوئیدها جهت باز کردن منافذ مسدود شده مفید می باشند. رتیوئیدها دارای آداپالین، ترتینوئین و ایزوترتینوئین می باشند که نام‌ های تجاری متفاوتی دارند. بنابراین، جهت درمان جوش باید تا دیر نشده از یکی از آنها استفاده نمایید تا به بازکزدن منافذ، درمان جوش‌ های سر سفید، سر سیاه و نقاط ملتهب شده اند کمک کنند. برای استفاده از تمام رتینوئیدها به دستور پزشک نیاز  خواهید داشت.

آنتی بیوتیک‌های موضعی

داروهای آنتی بیوتیک موضعی متفاوتی جهت درمان جوش وجود دارند. آنتی‌ بیوتیک‌ ها تعداد باکتری ها و التهاب را کم می کنند.به هر حال، تاثیر کمتری بر باز کردن منافذ مسدود شده خواهد داشت. به همین دلیل، معمولا در معالجه جوش‌ های ملتهب تاثیر گذار هستند اما جوش‌ های سر سیاه و سر سفید را درمان نخواهند کرد. جهت خرید آنتی بیوتیک موضعی، به نسخه پزشک نیاز خواهید داشت. آنتی‌ بیوتیک‌ های موضعی امکان دارد باعث تحریک خفیف بشوند اما به طور کلی عوارض جانبی کوتاهتری نسبت به دیگر داروهای موضعی دارند. آنتی‌ بیوتیک موضعی معمولا همراه با داروهای دیگر تجویز خواهند شد.

اسید آزلائیک

اسید آزلائیک داروی دیگری می باشد که معمولا منافذ مسدود شده را باز خواهد کرد. به همین دلیل، مانند رتینوئید، در باز کردن جوش‌ های سرسیاه و سرسفید تاثیر گذار هستند. اسید آزلائیک تا حدی بر کاهش التهاب جوش‌ ها نیز تاثیر گذار هستند، اما احتمالا به اندازه آنتی بیوتیک‌‌ ها و بنزوئیل پراکسید تاثیر گذار نیست.

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و کوچک کردن بینی با آنزیم و درمان جوش صورت در کرج و در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

خدمات تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و کوچک کردن بینی با آنزیم کرج  – کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت در کرج و در کلینیک شهرزاد

لیفتینگ و هایفوتراپی – بوتاکس – خدمات فیلر در کرج – خدمات کاشت مو در کرج – خدمات تزریق ژل در کرج – خدمات فیلر و بوتاکس و کوچک کردن بینی با آنزیم و درمان جوش صورت در کرج کلینیک شهرزاد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *