پرکننده های هیالورونیک اسید - بهترین کلینیک زیبایی در کرج - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی - تماس: 02632242647 - همراه: 09353242647

ما در این مطلب به مبحث عوارض پرکننده های هیالورونیک اسید میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

پرکننده های هیالورونیک اسید - بهترین کلینیک زیبایی در کرج - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی - تماس: 02632242647 - همراه: 09353242647

عوارض پرکننده های هیالورونیک اسید

پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA) در ناحیه دور چشم، همراه با بسیاری از مکان‌های دیگر، هم برای جوان‌سازی زیبایی و هم برای اختلالات عملکردی استفاده می‌شوند. این پرکننده‌ها مؤثر هستند و عموماً به خوبی تحمل می‌شوند، اما عوارضی نیز به وجود می‌آیند. خوشبختانه، بیش از 90٪ از عوارض جانبی استفاده از پرکننده های HA خفیف و گذرا هستند. اینها شامل قرمزی، تورم یا کبودی محل تزریق است. با این حال، پیامدهای فاجعه‌باری ممکن است رخ دهد، از جمله نکروز، از دست دادن بینایی، و حوادث عروقی مغز. در موارد عوارض مربوط به پرکننده HA، می توان از درمان های خاصی مانند هیالورونیداز، ماساژ و اکسیژن هیپرباریک استفاده کرد. در این مقاله عوارض پرکننده های HA همراه با روش های پیشگیری و مدیریت مورد بحث قرار می گیرد.

عوارض

هماتوم

یکی از شایع ترین عوارض مرتبط با پرکننده های HA کبودی است. کبودی معمولاً بلافاصله پس از سوراخ شدن عروق دور چشم ایجاد می شود. همچنین گاهی اوقات می‌تواند به دلیل کشش خارجی ناشی از تورم ثانویه به ماهیت بسیار مرطوب HA به تأخیر بیفتد. با مشاهده خونریزی ناشی از تزریق، فشار مستقیم می تواند اندازه هماتوم را کاهش دهد. روش احتمالی دیگری که برای کاهش احتمال تشکیل هماتوم پیشنهاد شده است، متوقف کردن عوامل ضد ترومبوتیک، مانند NSAID ها و داروهای ضد پلاکتی است، اما به دلیل خطر ذاتی آمبولی یا ترومبوز، این مورد بحث برانگیز است. شایان ذکر است، آرنیکا هومیوپاتی برای تسریع در بهبود کبودی پیشنهاد شده است، اما این توصیه نمی شود.

ندول ها و توده ها با شروع زودرس

یکی دیگر از رویدادهای نامطلوب که می تواند ایجاد شود، توده ها و ندول ها هستند. اینها می توانند ناشی از بولوس های بزرگتر پرکننده باشند. این ممکن است در صورتی رخ دهد که انژکتور فشار بیشتری به سرنگ وارد کند، که ممکن است هنگام استفاده از سرنگ “چسبنده” رخ دهد. این می تواند به ویژه در نواحی سطحی و همچنین روی استخوان با پوست نازک قابل توجه باشد. درمان با ماساژ محکم برای پخش HA یا تزریق هیالورونیداز به منظور حل کردن HA است.

ادم مالار

پرکننده‌های HA در ناحیه اشک می‌توانند در 11 درصد موارد باعث ادم مالاریا شوند. از نظر تشریحی، این به دلیل سپتوم مالاریا رخ می دهد. سپتوم مالار یک ساختار فاسیال است که در امتداد قوس حاشیه پریوستئوم لبه مداری منشأ می گیرد و با یک مرز جانبی در حدود 2.5 تا 3 سانتی متر پایین تر از کانتوس جانبی [7] و یک مرز میانی در نزدیکی درم میانی گونه وارد می شود . بینی این چربی سطحی orbicularis oculi (SOOF) را به بخش های سطحی و عمیق تقسیم می کند. سپتوم مالار یک سد نسبتاً غیرقابل نفوذ است که امکان ادم بافتی و تجمع هموگلوبین در بالای محل قرارگیری پوستی آن را فراهم می‌کند. حجم زیاد یا محصول الاستیک بیشتر در محفظه سطحی SOOF می تواند لنفاوی را فشرده کند و زهکشی را به خطر بیاندازد و منجر به ادم مالاریا شود. بیماران ممکن است سالها پس از درمان مراجعه کنند. این به این دلیل رخ می دهد که HA می تواند شروع به جذب آب بیشتری کند زیرا به آرامی به اجزای کوچکتر تبدیل می شود. پرکننده‌های ناحیه پارگی به دلیل نزدیکی و موقعیت برتر نسبت به سایر مکان‌ها در معرض خطر بیشتری برای ادم مالاریا هستند، جایی که کشش گرانشی ادم می‌تواند باعث ادم مالاریا شود. ژل های سفت تر مدول الاستیک بالاتری دارند (G’) و ممکن است بیشتر باعث ایجاد ادم مالاریا شوند.

عکس العمل های آلرژیتیک

واکنش های آلرژیک به تزریق HA بسیار نادر است، زیرا HA یک ترکیب طبیعی پوست است. HA تزریقی هم از منابع پرندگان و هم از منابع باکتریایی به دست می آید. تصور می‌شود که پروتئین‌های باقی‌مانده از فرآیند تولید می‌توانند باعث واکنش‌های حساسیت مفرط شوند. هر دو واکنش حساسیتی فوری (نوع I) و نوع تاخیری (نوع IV) امکان پذیر است.

واکنش های حساسیت فوری به دلیل آزاد شدن هیستامین در پاسخ به قرار گرفتن در معرض آنتی ژن رخ می دهد. هیستامین نفوذپذیری عروق را افزایش می دهد و در عرض چند دقیقه پس از تزریق باعث ادم، اریتم، درد و خارش می شود. درمان بستگی به شدت واکنش دارد. بسیاری از واکنش های حساسیت مفرط خفیف هستند و به طور خود به خود در طی چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. برای کاهش تورم می توان از آنتی هیستامین های خوراکی استفاده کرد. ادم مقاوم به آنتی هیستامین ها را می توان با استروئیدهای خوراکی درمان کرد.

واکنش‌های ازدیاد حساسیت نوع تاخیری (DTH) معمولاً حدود یک تا سه روز پس از درمان رخ می‌دهند. این واکنش ها توسط سلول های T انجام می شود که در پاسخ به یک آنتی ژن فعال می شوند. علائم و نشانه‌ها عبارتند از اریتم، ادم و سفتی. آنها بیشتر خود به خود و بدون هیچ مشکلی حل می شوند. درمان واکنش پایدار DTH با استروئیدهای خوراکی و هیالورونیداز است. توجه به این نکته مهم است که واکنش های DTH به خوبی به آنتی هیستامین ها پاسخ نمی دهند.

عفونت

اگرچه غیرمعمول است، اما عفونت های ثانویه به پرکننده های HA گاهی اوقات به دلیل نقض سد محافظ پوست رخ می دهد، چه در طول تزریق و چه در دوره پس از درمان.

عفونت‌های حاد در عرض دو هفته پس از درمان رخ می‌دهند و با التهاب و/یا آبسه در محل تزریق ظاهر می‌شوند. به ندرت، ندول های اریتماتوز متعدد ممکن است ظاهر شوند، معمولاً سه تا چهارده روز پس از تزریق HA. علائم و نشانه های سیستمیک، مانند تب، لرز، لکوسیتوز و خستگی ممکن است وجود داشته باشد یا نباشد. به طور معمول، عفونت ناشی از فلور مشترک پوست، مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک است ، اما عفونت های ویروسی و قارچی نیز می توانند رخ دهند.

عفونت های تاخیری مشابه عفونت های حاد ظاهر می شوند، اما بعد از دو یا چند هفته بعد از تزریق. اینها برای یک عفونت غیر معمول، به ویژه با مایکوباکتریوم یا ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) بسیار مشکوک هستند.

آنتی بیوتیک های تجربی بهترین درمان اولیه برای عفونت باکتریایی حاد و تاخیری هستند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست ؟

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *