چگونه می توان نوع پوست را تعیین کرد و از آن مراقبت کرد؟ - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - بهترین کلینیک زیبایی در کرج

مردم همیشه هنگام تعیین نوع پوست خود متحیر می شوند، به خصوص هنگام خرید لوازم آرایشی و مراقبت از پوست. پوست انواع مختلفی دارد، مانند پوست معمولی، چرب، خشک، پیچیده و حساس. پوست می تواند در طول زمان از نوعی به نوع دیگر تغییر کند. این مقاله انواع مختلف پوست و راه های شناسایی و مراقبت از آنها را ارائه می دهد. ما در این مطلب به مبحث چگونه می توان نوع پوست را تعیین کرد و از آن مراقبت کرد میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

چگونه می توان نوع پوست را تعیین کرد و از آن مراقبت کرد؟

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند انواع مختلف پوست را شناسایی و تعیین کند، به عنوان مثال درصد آبی که بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد و درصد چربی تولید شده توسط پوست و میزان حساسیت پوست.

پوست چرب

این نوع پوست با ترشح بسیاری از روغن ها و چربی ها مشخص می شود که منجر به مجموعه ای از خصوصیات افراد دارای پوست چرب می شود، از جمله ظاهر براق پوست، منافذ بزرگ، ضخامت پوست، پیدایش جوش های سر سیاه و سفید، و همچنین از بین بردن آکنه و جوش.

دلایلی وجود دارد که منجر به ظاهر شدن پوست چرب می شود مانند نقص در هورمون های بدن، استرس، هوای گرم همراه با رطوبت زیاد و برخی از انواع لوازم آرایشی و همچنین عامل ژنتیکی.

چگونه می توان نوع پوست را تعیین کرد و از آن مراقبت کرد؟ - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - بهترین کلینیک زیبایی در کرج

پوست خشک

پوست خشک چربی کمتری تولید می کند که به معنای کاهش چربی طبیعی مورد نیاز برای حفظ رطوبت پوست است که منجر به خشکی پوست می شود. این نوع پوست علاوه بر چین و چروک و خطوط ریز، با لکه های کوچک، تا حدودی نامرئی، با پوست خشن و قرمز روی پوست مشخص می شود. به نظر میرسد علت خشکی پوست از دست دادن مقدار زیادی آب از سلول های پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا استرس، فعالیت بدنی، کمبود عوامل مرطوب کننده طبیعی مانند اسیدهای آمینه و اسید لاکتیک باشد. سن و عوامل ژنتیکی نیز باعث خشکی پوست و همچنین استحمام طولانی مدت با آب داغ و یا استفاده از برخی داروها و لوازم آرایشی می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو چقدر طول می کشد؟

پوست معمولی

اشخاصی با این گونه پوست خوش شانس هستند چون این یکی از عالی ترین انواع پوست است. بیشتر اشخاصی که از سلامت و تغذیه خوبی برخوردارند و به طور مداوم ورزش می کنند، پوست نرمال دارند.

با خواص متعادل آن بین خشک و چرب مشخص می شود و همچنین با داشتن منافذ و گردش خون گسترده مشخص می شود و فاقد آکنه و جوش است، اساساً پوست صورتی ملایم خوبی است. پوست منظم نیازی به مراقبت ویژه ندارد. تنها کاری که باید با این نوع پوست انجام دهید کمی مراقبت است، مثلاً هر روز عصر آن را با آب و صابون مناسب پوست های معمولی بشویید و هفته ای یک بار آن را مرطوب کنید.

پوست مختلط یا مرکب

یکی از انواع مختلف پوست است و بین پوست های خشک و چرب مخلوط می شود. قسمت چربی غلیظ معمولاً در ناحیه پیشانی، بینی و چانه است که حرف “T” را تشکیل می دهد در حالی که قسمت خشک در گونه ها است. پوست پیچیده دارای منافذ کمی بزرگتر از منافذ پوست معمولی، جوش های سرسیاه و ظاهری براق است.

پوست حساس

این نوع پوست با قرمزی و التهاب سریع مشخص می شود، معمولا پوست حساس خشک و نازک است. افرادی که این نوع پوست دارند همیشه از خارش رنج می برند.

راه تضمینی برای تعیین دقیق نوع پوست

انواع مختلف پوست را می توان به روشی آسان و تضمینی از هم جدا کرد. به سادگی صورت را با آب و شستشوی صورت کاملاً بشویید، سپس با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید و بگذارید یک ساعت بدون استفاده از لوسیون یا آرایش روی آن بماند.

بعد با استفاده از یک دستمال نرم، کل قسمت های صورت از پیشانی و بینی تا گونه ها و چانه را فشار بدهید. جنس پوست را بررسی کنید اگر اثری از روغن و چربی روی آن وجود دارد، پس پوست شما چرب است.

اگر تاثیر چربی روی نواحی خاصی مانند بینی، پیشانی و چانه باشد، پوست شما یک نوع پوست پیچیده است.

اما اگر هیچ اثری از چربی روی بافت نباشد و با مقداری پوسته سفید کاملاً خشک شده باشد، این نشانه خشکی پوست است. در حالی که اگر بافت کاملا تمیز و بدون چربی و لایه برداری باشد، پوستی نرمال دارید.

چگونه از انواع پوست مراقبت کنیم؟

در اینجا نکاتی برای مراقبت از انواع مختلف پوست برای مردان یا زنان آورده شده است. افرادی که  پوست چرب دارند باید از شوینده هایی استفاده کنند که حاوی روغن و چربی نباشد و همچنین منافذ پوست را مسدود نکند.

افرادی که پوست خشک دارند باید دو بار در روز به جای صابون از پاک کننده های ملایم استفاده کنند. و افرادی که دارای  پوست پیچیده هستند باید دو بار در روز از پاک کننده هایی استفاده کنند که پوست را خشک نکنند.

در حالی که افرادی که پوست حساسی دارند باید یک بار در روز از پاک کننده ها استفاده کنند اما مطمئن شوید که این پاک کننده ها فاقد الکل، صابون و روغن های ضروری هستند.

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *