تزریق بوتاکس برای درمان میگرن - بهترین کلینیک زیبایی در کرج - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی - شماره تماس: 02632242647 - کلینیک شهرزاد

ما در این مطلب به مبحث تزریق بوتاکس برای درمان میگرن میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

سردردهای میگرنی می تواند منجر به درد طاقت فرسا، حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا شود. آنها یک اختلال وحشتناک و گهگاه ناتوان کننده هستند. در حالی که بسیاری از درمان های مختلف میگرن در دسترس هستند، یک روش نسبتا جدید و امیدوارکننده تزریق بوتاکس است.

نوروتوکسین معروف به بوتاکس توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. این ماده با جلوگیری از آزاد شدن استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که در انتقال سیگنال بین سلول های عصبی نقش دارد، عمل می کند. بوتاکس می تواند به شل شدن عضلات صورت، گردن و سر کمک کند و از انقباض بیش از حد آنها جلوگیری کند که می تواند دفعات و شدت حملات میگرنی را کاهش دهد.

روش بوتاکس میگرن

مجموعه ای از تزریق ها در نقاط مختلف اطراف سر و گردن معمولا به عنوان بخشی از تکنیک تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده می شود. بسته به علائم بیمار و شدت میگرن، تعداد دقیق و محل تزریق تغییر می کند.

پوست قبل از درمان شسته می شود و ممکن است از لوسیون بی حس کننده موضعی برای کمک به بی حس شدن ناحیه استفاده شود. سپس از یک سوزن کوچک برای تزریق بوتاکس به عضلات مورد نظر استفاده می شود. بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل که به طور معمول حدود 15 دقیقه طول می کشد، فعالیت های منظم خود را ادامه دهند.

نقاط تزریق بوتاکس میگرن

مکان‌های معمول تزریق برای تزریق بوتاکس که برای درمان میگرن استفاده می‌شود، در عضلات سر، گردن و شانه‌ها یافت می‌شود. بسته به علائم فرد و شدت میگرن، محل دقیق تزریق ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

عضله فرونتالیس:

عضله فرونتالیس که در پیشانی است وظیفش بالا بردن ابروها را است. با کاهش تنش و فشار در پیشانی، تزریق بوتاکس به این عضله می تواند به جلوگیری از میگرن کمک کند.

عضله گیجگاهی:

ماهیچه گیجگاهی که در کنار سر قرار دارد وظیفه جویدن را بر عهده دارد. با کاهش تنش و فشار در این عضله، تزریق بوتاکس می تواند به درمان یا حتی پیشگیری از میگرن کمک کند.

عضله اکسیپیتالیس:

کج شدن سر ناشی از عضله پس سری است که در نزدیکی قاعده جمجمه قرار دارد. با کاهش فشار و تنش عضلانی در این ناحیه از سر، تزریق بوتاکس به این عضله می تواند به پیشگیری از میگرن کمک کند.

عضله ذوزنقه:

عضله پارا نخاعی گردنی که به موازات ستون فقرات قرار دارد وظیفه حمایت از سر و گردن را بر عهده دارد. تزریق بوتاکس به این عضله می تواند به کاهش فشار و استرس گردن کمک کند، که می تواند به دفع میگرن کمک کند.

به لطف عضله ذوزنقه ای که در گردن و شانه ها وجود دارد، می توان شانه ها را بلند کرد و سر را به یک طرف خم کرد. با کاهش استرس و فشار در گردن و شانه ها، تزریق بوتاکس به این عضله می تواند به پیشگیری از میگرن کمک کند.

عضله پارا نخاعی گردن:

متخصصان مراقبت های بهداشتی می خواهند با تزریق بوتاکس به این عضلات خاص، عضلات را شل کرده و تنش و فشار عضلانی را که می تواند باعث میگرن شود، کاهش دهند. بسته به نحوه واکنش بیمار به درمان و چگونگی ایجاد علائم، ممکن است نیاز به تغییر مکان های تزریق یا اضافه کردن نقاط جدید باشد. بهترین مکان های تزریق برای علائم منحصر به فرد و سابقه پزشکی شما باید با مشورت یک متخصص پزشکی تعیین شود.

بیمارانی که از میگرن مزمن رنج می‌برند (که حداقل 15 روز در ماه سردرد دارند، که حداقل 8 روز از آن میگرن است) اغلب برای تزریق بوتاکس به عنوان درمان میگرن توصیه می‌شود. به بیمارانی که کمتر از 15 روز در ماه سردرد دارند یا قبلاً واکنش‌های آلرژیک به بوتاکس یا سایر درمان‌های حاوی سم بوتولینوم را تجربه کرده‌اند، معمولاً تزریق بوتاکس توصیه نمی‌شوند.

بوتاکس چگونه برای میگرن کار می کند؟

عدم اطمینان فرآیندهای دقیقی را احاطه می کند که توسط آن تزریق بوتاکس تعداد و شدت میگرن را کاهش می دهد. با این حال، تصور می‌شود که تزریق‌ها تنش عضلانی را تسکین می‌دهند و از آزاد شدن برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با درد جلوگیری می‌کنند.

بر اساس تئوری، تزریق بوتاکس با جلوگیری از آزاد شدن استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که مسئول انتقال تکانه ها بین سلول های عصبی است، عمل می کند. بوتاکس با مهار ترشح استیل کولین می تواند تنش را در عضلات گردن و سر کاهش دهد و از سفت شدن بیش از حد آنها جلوگیری کند. این می تواند فراوانی و شدت میگرن را کاهش دهد.

تصور می شود که تولید چندین انتقال دهنده عصبی مرتبط با درد، مانند ماده P و پپتید مربوط به ژن کلسی تونین، با تزریق بوتاکس (CGRP) مسدود می شود. بوتاکس می تواند با جلوگیری از انتشار این انتقال دهنده های عصبی به کاهش درد و التهاب در سر و گردن کمک کند.

میزان موفقیت بوتاکس برای میگرن

بسته به علائم بیمار و شدت میگرن، افراد مختلف به تزریق بوتاکس برای درمان میگرن پاسخ متفاوتی می دهند. با این حال، مطالعات نشان داده است که تزریق بوتاکس می تواند یک انتخاب درمانی موفق برای بسیاری از افرادی باشد که از میگرن مداوم رنج می برند.

طبق مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، تزریق بوتاکس به طور قابل توجهی تعداد میگرن را در مقایسه با تزریق دارونما کاهش داد.

بر اساس این مطالعه، بیمارانی که تزریق بوتاکس دریافت کردند، به طور متوسط ​​هر ماه 8.4 روز سردرد کمتری داشتند در حالی که در گروه دارونما، 6.2 روز سردرد کمتر بود. مطالعه دیگری نشان داد که تزریق بوتاکس می تواند دفعات، مدت و شدت میگرن را کاهش دهد.

عوارض بوتاکس برای میگرن چیست؟

اثرات منفی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن وجود دارد. اگرچه این اثرات منفی معمولا جزئی و گذرا هستند.

موارد زیر شایع ترین اثرات منفی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن است:

• ناراحتی یا درد در محل تزریق
  • یک گردن درد
  • لرزش عضلانی
  • علائم شبیه آنفولانزا

شماره تماس: 02632242647

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج