علت تغییر رنگ مو و ریش - بهترین کلینیک زیبایی در کرج - تزریق ژل و فیلر در کرج - کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - شماره تماس 02632242647

موها نقش اصلی در زیبایی و پیرایش فرد دارند. رنگ مو به رنگدانه‌ های فولیکول‌ های مو شناخته می شوند که از دو نمونه ملانین حاوی یوملانین و فیوملانین تولید شده اند. از اصل چون میزان ملانین‌ها زیاد است، رنگ مو تیره‌ تر و چون کم باشد، رنگ مو روشن‌ تر می‌شود. نبودن ساخته کافی ملانین باعث سفید شدن مو می‌شود. رنگ مو از دید سختی و سایه رنگ می‌تواند در مدت زندگی فرد تغییر کند. ما در این مطلب به مبحث علت تغییر رنگ مو و ریش میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

علت تغییر رنگ مو و ریش چیست؟

ریش از اصلی ترین اصول های زیبایی شناخته شده در آقایان است که رنگ آن اثر خاصی روی ظاهر و صورت آنها دارد. بر عکس موهای سر، ریش و موهای بدن از گونه موهای آندروژنیک هستند. در اصل موهای آندروژنیک تاثیر گذاری هورمون هایی مثل هورمون تستوسترون رشد می کنند. موهای آندروژنیک از دید مقدار رشد با موهای سر فرق دارند و این چنین نسبت به آنها کلفت تر و کدرتر است.

علت این کارایی هورمون تستوسترون بر فولیکول ها است؛ زیرا فولیکول های ریش به فولیکول های پوست سر خیلی مهم و حساس تر است. این حساسیت باعث دگرگونی ترکیب و  رشد سریع موهای ریش می شود. بعضی وقت ها امکان دارد در تاثیر این دگرگونی، ریش به رنگ های بلوند، سفید یا قرمز هم در می آید،هنگامی که موی سر شخص، رنگ دیگری است.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد بدن

دلیل تغییر رنگ ریش و مو

هورمون ‎ها

هورمون ها از علت های مهم تغییر موها می ‎باشند. با وارد شدن به دوره بلوغ شاهد این دگرگونی خواهید ‎بود. در مدت سنین بلوغ بدن هورمون های زیادی می سازد و ترشح می کند که می ‎توانند سبب دچار اختلاف در ظاهر و جنس موهایتان شوند. همان گونه که به طور یکسان شاهد رشد مو درنقطه های بسیاری از بدن خواهید بود. این دگرگونی در شخص به صورت عوض شدن موهای صاف به طور حالت دار و یا موهای روشن به تیره یا برعکس قابل دیدن است. تغییر یافتن رنگ موها بسته به مقدار تولید ملانین در بدن دارد. امکان دارد شخص با زیاد شدن سن و زیاد شدن تولید ملانین در بدن باعث تیره شدن موها باشد. بعد از گذر از سن بلوغ و به بزرگسالی رسیدن با برقرار شدن مقدار هورمون ‎ها دگرگونی موها (در ساختار، ظاهر، رنگ) کم و بیش متوقف میشود و به دوره دیگری از دگرگونی هورمونی مانند بارداری یا یائسگی امکان دارد دوباره دیدن این دگرگونی باشید.

عامل های ژنتیکی

مسئله ای که روش اثر گذاری این ارتعاش روی پوست و موها مشخص می کند عامل های ژنتیکی است. ژنتیک می‌تواند جنس و رنگ موی شما را مشخص کند.

مراقبت‎ های دارویی

مصرف از برخی داروها پیشامد های جانبی بسیاری روی موها دارند. اصلی ترین مانند این موارد اثر داروهای شیمی مداوایی می باشد. این چنین در موردای ویژه ای از بیماری‎ها مانند درماتیتیس، کمبود ویتامین‎ها، کم کاری تیروئید و حتی آنوریسم مغزی اثرات بیماری بر جنس مو می شود دید.

استرس

برخی اشخاص اثرات استرس در به وجود آمدن اختلاف های فیزیکی آشکار است را کم ارزش میشمارند؛ اما بدانید که استرس از عامل های خیلی مهم و اثرگذار است که می تواند بدنتان را از راه متفاوت اثر بگذارد. امکان دارد سبب زیاد شدن وزن، به وجود آمدن زائده پوستی و تغییراتدگرگونی مو (کم حجم شدن، نازک شدن، ریزش مو، جو گندمی شدن زودرس موها و کم شدن تولید ملانین ) شود. پس در شرایط استرس زا و پرتنش مواظب خودتان باشید.

ماده شیمیایی

مصرف از روشن کننده‌ های مو می‌تواند سبب سست شدن ریشه‌های آن شود و بعد جنس و رنگ آن را به کلی خراب کند. اگر به صورت مداوم موهای خود را رنگ کنید و از ماده شیمیایی متفاوت برای موهای خود مصرف کنید، رنگ و جنس موها به مرور زمان از بین می رود. صاف کردن و کراتینه کردن مو هم می‌تواند صدمه خیلی جدی به موها وارد کند و رنگ و جنس آن را تغییر کند.

عامل های محیطی

با دقت به فضای زندگی، اسباب محیطی و آب و هوای پیرامون موها تغییر می‎ کنند. پرتو خورشید و U.V می توانند سبب دگرگونی رنگ موها شوند.

دمای داغ

سشوار که موها را خیلی گرم می‌کنند سبب دگرگونی جنس مو و رنگ آن می‌باشند. دمای به دست آمده از این سیستم ها به شکلی است که می‌تواند سبب شکستن مو شود. مصرف از این‌ روش مورد حتی می‌تواند رنگ موها را هم تغییر بدهد. پس بهتر است از وسیله هایی بهره گیری کنید که برای خشک کردن مو و یا حالت دادن به آن از تکنولوژی سرامیکی استفاده می شود. اطمینان پیدا کنید که در این سیستم ها هم دمای را تا حد ممکن بر روی میزان کم تنظیم می‌کنیم.

سیگار کشیدن

ارتباطی که میان سفیدی زودرس ریش و استفاده دخانیات مشخص شده که دیده می شود، اشخاصی که سیگار می کشند دو و نیم برابر زیادتر از اشخاص غیر سیگاری باعث زودتر سفید شدن مو و ریش می شوند.

خواب مناسب و کافی نداشتن

داشتن خواب خوب و آرام برای سلامتی بدن، الزامی است و این چنین می تواند  در مشخص کردن رنگ و جنسیت ریش اثر گذارند. مثلا، تستوسترون در دستگاه بدن موقع خواب رها می شود. نداشتن استراحت مناسب، و خواب های تکه تکه می تواند بر این گونه اثر بدی بگذارد. محدود بودن خواب در مدت شبانه روز، مقدار تستوسترون را در مردان جوان کم می کند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو  و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج و در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *