عوارض لیزر موهای زائد - لیزر موهای زائد در کرج و تهران - کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - شماره تماس: 02632242647

ایده حذف دائمی موهای زائد کاملا وسوسه انگیز است. اینطور نیست؟ خوب، لیزر موهای زائد ممکن است برای شما یک موهبت به نظر برسد، به خصوص اگر در نتیجه سایر روش های حذف موهای زائد، تمایل به داشتن موهای زیر پوستی یا رنگ ناهموار پوست دارید. در حالی که درمان لیزر موهای زائد عمدتاً بی خطر در نظر گرفته می شود، ممکن است عوارض جانبی مرتبط با آن وجود داشته باشد. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به خرج کردن گزافی بگیرید، در مورد معایب احتمالی این روش نیز بیشتر بدانید. ما در این مطلب به مبحث مزایا و معایب لیزر موهای زائد میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد در تهران و کرج ، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

عوارض لیزر موهای زائد - لیزر موهای زائد در کرج و تهران - کلینیک تخصصی زیبایی در کرج - شماره تماس: 02632242647

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

حتی اگر لیزر درمانی به عنوان یک روش حذف موهای زائد “دائمی” نامیده می شود، ممکن است اینطور نباشد. در لیزر درمانی، یک پرتو تخصصی از تابش به ناحیه خاصی از پوست شما هدف قرار می گیرد. لیزر حرارت تولید می کند که به فولیکول های مو آسیب می رساند یا از بین می برد . فولیکول مو ساختاری کیسه مانند است که ساقه مو از آن خارج می شود.

معمولا پس از اولین درمان، تمام فولیکول های مو از بین نمی روند. اما از آنجایی که بیشتر فولیکول های مو آسیب دیده اند، برای مدت طولانی هیچ مویی رشد نمی کند. همچنین موهای جدیدی که رشد می‌کنند معمولاً ریزتر و رنگ روشن‌تری دارند.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

اگر تحت نظارت یک متخصص پوست انجام شود، لیزر درمانی به طور کلی یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود. این درمان توسط اکثر افراد به خوبی تحمل می شود، اما برخی ممکن است پس از درمان با عوارض جانبی مواجه شوند. قبل از شروع درمان کامل، آزمایش پچ را توسط پزشک خود انجام دهید.

شایع ترین عوارض لیزر درمانی عبارتند از:

  • قرمزی
  • ناراحتی
  • مقداری تورم

این علائم معمولاً در یک بازه زمانی کوتاه به خودی خود ناپدید می شوند. متخصص پوست شما یک پماد موضعی برای استفاده در ناحیه تحت درمان در صورت لزوم تجویز می کند.

بقیه عوارض جانبی کمتر متداول لیزر درمانی عبارتند از:

1. تغییر در رنگ پوست ناحیه تحت درمان

ناحیه تحت درمان پوست شما ممکن است کمی تیره تر یا روشن تر از بقیه قسمت های بدن شما شود، اما معمولا موقتی است. در موارد بسیار نادر، تغییر رنگ پوست تحت درمان با لیزر ممکن است دائمی شود.

2. پوسته شدن یا زخم شدن

در برخی افراد لیزر درمانی ممکن است باعث سفت شدن ناحیه تحت درمان شود که ممکن است منجر به زخم یا اسکار شود. مراقبت خوب از پوست تحت درمان طبق توصیه های پزشک، روند بهبود را تسریع می کند. برای از بین بردن سوزش می توان از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کرد.

3. عفونت های پوستی

از آنجایی که فولیکول‌های مو و سلول‌های اطراف آن ممکن است در طول لیزر آسیب ببینند، ناحیه پوست مانند زخم است. بنابراین اگر مراقبت مناسب در طول دوره بهبودی انجام نشود، ناحیه تحت درمان با لیزر ممکن است دچار عفونت شود. در صورت مشاهده هر گونه علائم عفونت مانند فوران یا ترشح مایع از ناحیه تحت درمان، فوراً با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض بعدی جلوگیری شود.

4. سوختگی یا تاول

لیزر درمانی شامل استفاده از تجهیزاتی است که می توانند مقادیر قابل توجهی گرما تولید کنند. گرمای بیش از حد می تواند باعث سوختگی پوست شما شود، اگر به درستی از آن استفاده نکنید. بنابراین، اکیداً توصیه می شود که لیزر درمانی را فقط توسط یک متخصص پزشکی واجد شرایط انجام دهید.

همچنین از قرار دادن پوست لیزر شده خود در معرض آفتاب مستقیم تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته است خودداری کنید.

4. آسیب چشم

پرتو لیزر قوی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود، می‌تواند باعث آسیب به چشم، به خصوص در هنگام استفاده بر روی صورت شود. برای جلوگیری از هرگونه اثرات نامطلوب لیزر بر روی چشم باید از وسایل حفاظت چشم مناسب استفاده شود.

چه مدت طول می کشد تا موها بعد از لیزردرمانی دوباره رشد کنند؟

رشد مجدد مو پس از لیزر درمانی ممکن است در مواردی بین چند ماه تا حتی چند سال دیده شود. در ابتدا رشد مجدد مو ممکن است در 4 تا 6 هفته از لیزر درمانی دیده شود. اما پس از یک درمان مداوم 4 تا 6 جلسه ای، ممکن است هر 6 ماه یا یک سال یک بار نیاز به لمس داشته باشید تا عاری از کلش بمانید.

همچنین سرعت رشد مجدد موهای شما به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

1. منطقه درمان حذف مو

لیزر موهای زائد در مناطق خاصی از بدن شما موثرتر از سایر نقاط است. موهای صورت شما مانند لب بالایی، چانه، سوزش پهلو یا گردن سریعتر از موهای بدن شما مانند موهای پشت، بازوها و پاها رشد می کنند. سرعت رشد مجدد پس از درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما موهای جدید معمولا کم‌پشت‌تر و نازک‌تر هستند و این امر باعث می‌شود کمتر دیده شوند.

در موارد بسیار نادر، برخی افراد دچار بیماری به نام هیپرتریکوزیس پارادوکسیکال می شوند. افراد مبتلا به این بیماری در نواحی اطراف پوست لیزر شده موهای تیره تر و ضخیم تری ایجاد می کنند.

2. رنگ پوست و مو

لیزر موهای زائد معمولاً در صورت داشتن رنگ پوست روشن با موهای تیره مؤثرتر است. ملانین موجود در مو لیزر را بهتر جذب می کند و نتیجه بهتری می دهد. اگر موهای خاکستری، سفید یا بلوند دارید، لیزر موهای زائد برای شما موثر نخواهد بود. با این حال، پیشرفت های کنونی در تکنولوژی لیزر این امکان را فراهم کرده است که لیزر موهای زائد را برای افراد با هر رنگ پوست و مو در دسترس قرار دهد.

3. فاز رشد مو

موهای بدن شما در هر نقطه از زمان در مراحل مختلف رشد هستند:

  • فاز رشد آناژن
  • کاتاژن- فاز انتقالی
  • فاز تلوژن- استراحت
  • فاز ریزش اگزوژن

لیزر درمانی می تواند فقط موهایی را در مرحله آناژن یا در حال رشد که در فولیکول زیر سطح پوست شما وجود دارد هدف قرار دهد. بنابراین، ممکن است برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه خاص به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشید که در یک دوره زمانی مناسب انجام شود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست ؟

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد در تهران و کرج ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج – لیزر موهای زائد در تهران و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج – لیزر موهای زائد در کرج و تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *