لیزر درمانی برای لکه های مادرزادی - تزریق بوتاکس - لیزر موهای زائد - درمان جوش صورت - بهترین کلینیک تخصصی زیبایی - شماره تماس: 02632242647

ما در این مطلب به مبحث لیزر درمانی برای لکه های مادرزادی می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

لیزر درمانی برای لکه های مادرزادی

لیزر برای درمان لک های مادرزادی پوست، مانند لکه های قهوه ای/سیاه و ضایعات عروقی (لکه های صورتی یا قرمز ناشی از رگ های خونی غیر طبیعی) استفاده می شود.

ضایعات عروقی شامل لکه های شراب پورت و همانژیوم (نایوس توت فرنگی) است.

لیزر را می توان برای حذف یا کاهش ایمن لکه ها، علائم و ضایعات (نواحی بافت غیر طبیعی) استفاده کرد. لیزر با هدف قرار دادن عروق خونی یا رنگدانه (رنگ) ضایعات را درمان می کند. لیزر باعث آسیب دائمی به بافت طبیعی اطراف نمی شود.

روش های درمان لک صورت چیست؟

چرا کودک من به لیزر نیاز دارد؟

برداشتن خال های مادرزادی در اوایل زندگی، قبل از شروع هر گونه عوارض روانی احتمالی یا عوارض پزشکی، برای کودکان خردسال می تواند مفید باشد. کودکان در سنین مدرسه ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و از اعتماد به نفس پایین رنج ببرند، زیرا علائم روی صورتشان وجود دارد. در برخی موارد، اگر خال‌های مادرزادی شروع به فشار بر ساختارهای مهم (مانند چشم‌ها یا نای) کنند، ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

با لیزر چه انتظاری داریم

قبل از درمان

در اولین جلسه مشاوره، قبل از انجام لیزر درمانی، توضیحات کاملی در مورد درمان کودک به شما داده خواهد شد. اگر چیزی وجود دارد که در مورد آن مطمئن نیستید، از پزشک بپرسید.

در طول درمان

درد لیزر شبیه تکان های کوچک روی پوست با باند لاستیکی است. بیشتر بزرگسالان می توانند این را تحمل کنند، اما کودکان ممکن است آن را دشوارتر ببینند و به کرم بی حس کننده یا آرامبخش خفیف نیاز داشته باشند.

ممکن است از کرم بی‌حس کننده برای بی‌حس کردن ناحیه استفاده شود، یا در صورت لزوم از آرام‌بخشی ملایم استفاده شود. در کودکان بسیار مضطرب یا زمانی که ناحیه درمان بزرگ است، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی باشد و درمان در اتاق عمل انجام خواهد شد. در این صورت، کودک شما تحت یک بیهوشی عمومی خفیف خواهد خوابید. آنها هیچ دردی را در طول عمل احساس نخواهند کرد و پس از آن آن را به خاطر نمی آورند.

مراقبت در منزل

پس از لیزر درمانی، ناحیه تحت درمان ممکن است زخم، متورم، قرمز یا کبود شده باشد. قبل از رفتن به خانه، کارکنان بیمارستان به شما توصیه می کنند که در صورت وقوع این اتفاق چه کاری انجام دهید. کودک شما ممکن است به مسکن های ساده مانند کمپرس یخ و پاراستامول نیاز داشته باشد.

اگر این ناحیه تاول زد، ممکن است برای تسریع بهبودی به پماد آنتی بیوتیک یا پانسمان مخصوص نیاز باشد. در ادامه این روش اطلاعات دقیقی در این مورد به شما داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: درمان پوست با لیزر چگونه کار می کند؟

انواع مختلف لیزر

موارد زیر لیزر درمانی مورد استفاده در بیمارستان رویال کودکان (RCH) است.

لیزر Q-Switched YAG (QSY).

لیزر QSY برای درمان لک‌های ناشی از افزایش سن، لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی، لکه‌های قهوه‌ای و سایر لک‌های رنگدانه‌ای قهوه‌ای/سیاه استفاده می‌شود. نور لیزر تنها به وسیله ی سلول های شامل مقدار های اضافی رنگدانه جذب می شود. گرانول های رنگدانه (به نام ملانوزوم) را از بین می برد، اما بافت های اطراف را از بین نمی برد یا رنگ طبیعی پوست را از بین نمی برد.

لیزر V-Beam/لیزر Candela

این لیزر بدون آسیب رساندن به بافت اطراف یا لایه بیرونی (اپیدرم) پوست، به طور انتخابی رگ های خونی کوچکی را که باعث ایجاد ظاهر صورتی تا قرمز روی سطح پوست می شوند، از بین می برد. برای درمان ضایعات عروقی، مانند لکه شراب پورت، وریدهای عنکبوتی صورت، همانژیوم توت فرنگی تخت در نوزادان و قرمزی مداوم صورت که گاهی در نوجوانان دیده می شود، استفاده می شود.

بیشتر بعد از درمان میزانی از کبودی در دور ناحیه وجود دارد. این نزدیک به هفت تا 10 روز زمان می برد.

GentleYAG (لیزر یاگ پالس بلند)

این لیزر نور مادون قرمز با نفوذ عمیق تولید می کند. این دارو برای درمان خال های مادرزادی عروقی تشکیل شده از وریدهای آبی رنگ یا همانژیوم هایی که قبل از سن مدرسه به اندازه کافی صاف نمی شوند استفاده می شود. امکان دارد بعد از درمان GentleYAG مقداری ورم موقت در دور ناحیه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: 5 نوع برتر و مزایای لیزر درمانی پوست

لیزر فرسایشی CO2 (دی اکسید کربن).

لیزر فرسوده CO2 پرتو شدیدی از انرژی می دهد که بافت را فوراً تبخیر می کند. برای کندن بافت‌ های غیر معمول که بالاتر از سطح پوست هستند استفاده می‌شود. اغلب در RCH برای درمان توده‌های صورت (مثلاً در اسکلروز توبروس) و خال‌های زگیلی مانند نایوی اپیدرمی استفاده می‌شود. اسکارهای برجسته گاهی اوقات با این لیزر صاف می شوند و می توان نواحی شل را از جای زخم سفت کرد.

لیزر CO2 نواحی خامی از پوست را ایجاد می کند که تا 10 روز طول می کشد تا بهبود یابد و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن نیاز به پانسمان های خاصی دارد. برخی از کودکان نیز ممکن است در ناحیه تحت درمان دچار لکه های روشن یا تیره شوند. لکه ها معمولا با گذشت زمان محو می شوند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

مگر اینکه پزشک دستورالعمل های متفاوتی به شما داده باشد، در صورت بروز تاول یا دلمه، ژل نفتی (مثلاً وازلین) بمالید و با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

اگر علائم عفونت وجود دارد (ناحیه به طور فزاینده داغ، قرمز یا دردناک است)، به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است کودک شما برای درمان ناحیه آسیب دیده به پماد آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. و حتی اگر تاول آغاز به خونریزی کرد با متخصص خود تماس بگیرید.

نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید

  • لیزر برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی در کودکان مانند لکه های شراب پورت یا همانژیوم استفاده می شود.
  • لیزر درمانی ممکن است با ناحیه ای که توسط یک کرم بی حس کننده بی حس شده است انجام شود یا ممکن است به کودک شما آرام بخش خفیف داده شود. برخی از کودکان نیاز به بیهوشی عمومی دارند.
  • ناحیه تحت درمان ممکن است بعد از درمان درد، متورم یا تاول داشته باشد. اگر نگرانی دارید، با پزشک معالج فرزندتان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف درمان های صورت

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تاکنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

برای دیدن پیج اینستاگرام کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد کلیک کنید

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، خدمات فیلر در کرج – کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج – خدمات فیلر در کرج – تزریق بوتاکس در کرج – خدمات لیزر در کرج -درمان جوش صورت – لیزر موهای زائد در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *