بوتاکس - کلینیک زیبایی-کلینیک تخصصی زیبایی در کرج-تزریق بوتاکس-تزریق فیلر در کرج - شماره تماس: 02632242647 -  09353242647

ما در این مطلب به مبحث آیا بوتاکس میگرن را درمان می کند میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق ژل و فیلر، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، کاشت مو و ابرو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال و مزوتراپی مو در کرج میتوانید با بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد تماس بگیرید تا کارشناسان ما درباره هر کدام از خدمات مدنظر شما مشاوره های لازم را انجام بدهند.

میگرن چیست؟

به عبارت ساده، میگرن یک نوع سردرد شدید و دردناک است . میگرن که از چند ساعت تا چند روز طول می کشد، می تواند علائمی ایجاد کند که بسیار شدیدتر از سردرد معمولی است.

علائم میگرن

علائم میگرن عبارتند از:

  • درد متوسط ​​تا شدید (اغلب به عنوان درد ضربان دار توصیف می شود) که می تواند کل سر را تحت تأثیر قرار دهد یا از یک طرف سر به طرف دیگر منتقل شود.
  • تاری دید
  • حساسیت به نور، صدا یا بو
  • حالت تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، یا درد شکم
  • از دست دادن اشتها
  • رنگ پریدگی
  • خستگی
  • سرگیجه
  • تب (نادر)
  • نقاط یا چراغ های درخشان، نقاط کور، خطوط مواج یا ناهموار

“میگرن مزمن” به مواردی گفته می شود که حداقل 15 روز در ماه رخ می دهد. اگرچه میگرن قابل درمان نیستند، اما میگرن قابل درمان هستند.

درمان‌های رایج شامل داروهای بدون نسخه و نسخه‌ای است. اگر این نوع درمان ها کافی نیست، شما و پزشکتان ممکن است درمان های جایگزین، از جمله تزریق بوتاکس را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: انواع پرکننده های پوستی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تجویزی است که از سم باکتریایی “بوتولینوم” ساخته شده است. معمولاً برای درمان بیماری‌های عضلانی یا بهبود ظاهر چین و چروک‌ها با فلج کردن موقت عضلات صورت استفاده می‌شود.

با افزایش سن، این ماهیچه ها که در طول زندگی ما به شدت کار می کنند باعث می شود پوست روی آن چروک شود و باعث پیری صورت شود. بنابراین با شل کردن موقت این ماهیچه ها، می توانیم خطوط را به طور موقت نرم یا حتی به طور کامل از بین ببریم.

آیا بوتاکس میگرن را درمان می کند؟

بوتاکس به طور موقت فعالیت عضلات را کند می کند. اگرچه معمولا به عنوان یک گزینه آرایشی در نظر گرفته می شود، اما بوتاکس یک درمان موثر برای تعدادی از بیماری های پزشکی از جمله بیماری های عضلانی چشم، مثانه بیش فعال و تعریق بیش از حد است . در سال 2010، سازمان غذا و دارو بوتاکس را به عنوان یک گزینه درمانی برای میگرن مزمن تایید کرد.

درمان با بوتاکس برای میگرن مزمن

بوتاکس می تواند به کاهش بروز میگرن و علائم آن در برخی از مبتلایان به میگرن مزمن کمک کند.

پس از تزریق، بوتاکس به کاهش بیان مسیرهای درد خاص در سلول های عصبی مرتبط با میگرن و سیستم های حسی کمک می کند. این با استفاده رایج دیگر از بوتاکس به عنوان شل کننده عضلات متفاوت است.

بوتاکس چگونه میگرن را درمان می کند؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که سیگنال های عصبی را مسدود کرده و ماهیچه ها را فلج می کند. هنگامی که به معده وارد می شود، می تواند کشنده باشد. با این حال، هنگامی که به صورت زیر پوستی در دوزهای کوچک تزریق می شود، کاملا بی خطر است.

هنگامی که تزریق می شود، ناحیه اطراف را مرده می کند و ماهیچه های کوچک اطراف محل تزریق را فلج می کند. هنگامی که برای درمان علائم پیری استفاده می شود، معمولاً برای از بین بردن چین و چروک استفاده می شود و این کار را با فلج کردن ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند انجام می دهد.

همین اثرات همان چیزی است که به جلوگیری از درد ناشی از میگرن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف پرکننده های پوست چیست؟

هنگامی که بوتاکس در اطراف نواحی مشترک مرتبط با درد میگرنی تزریق می شود، از ارسال سیگنال های درد ناشی از میگرن به ناحیه جلوگیری می کند. در نهایت این عمل از احساس درد همراه با میگرن در فرد مبتلا به میگرن جلوگیری می کند. این منجر به روزهای شفاف تر و بدون میگرن می شود.

درمان بوتاکس برای میگرن شامل چه مواردی است؟

متخصص زیبایی یا سردرد شما ماهیت دقیق درمان شما را تعیین می کند. به طور کلی، درمان های بوتاکس برای میگرن شامل تعدادی تزریق در اطراف نواحی مشترک است که سیگنال های درد را در طول میگرن به مغز ارسال می کند.

محل های تزریق بوتاکس برای جلوگیری از میگرن

تقریباً 31 محل تزریق در هفت ناحیه کلی وجود دارد: پیشانی، بین چشم ها، شقیقه، قاعده جمجمه پشت گوش، پایه گردن و ذوزنقه (عضلاتی که در امتداد گردن تا شانه قرار دارند). .

برنامه درمانی شما شامل تزریق های هدفمند به مناطقی است که گزارش کرده اید بیشترین درد را ایجاد می کند. درمان ممکن است تا 30 شات را شامل شود.

شما باید در عرض 2 یا 3 هفته پس از درمان از درد میگرن رها شوید، اگرچه ممکن است چندین درمان برای عوارض شدید لازم باشد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس برای میگرن تا سه ماه موثر خواهد بود، اگرچه مدت زمان درمان به عوامل مختلفی مانند متابولیسم بستگی دارد.

از درمان بوتاکس چه انتظاری باید داشت

اکثر افرادی که درمان میگرن مزمن را با بوتاکس انتخاب می کنند تقریباً هر سه ماه یکبار درمان می شوند. پزشک شما بوتاکس را به تعدادی از نقاط شناسایی شده در سرتاسر پیشانی، شقیقه و گردن شما تزریق می کند. برنامه های درمانی اولیه برای بوتاکس معمولا دو تا سه درمان یا شش تا نه ماه را شامل می شود.

تزریق بوتاکس را می توان «به عنوان روش های سریع در مطب انجام داد». “آنها بین 10 تا 20 دقیقه زمان می برند.”

بازیابی نسبتاً سریع است. بسیاری از مردم در همان روز، اگر نه روز بعد، به کار و فعالیت های اجتماعی باز خواهند گشت.»

بیشتر بخوانید: تفاوت بین بوتاکس و پرکننده های پوستی

عوارض بوتاکس

مانند هر دارویی، عوارض جانبی بوتاکس نیز ممکن است. در برخی از بیماران، بوتاکس ممکن است موثر نباشد، یا ممکن است چند روز طول بکشد تا آنها از درد تسکین پیدا کنند. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دوبینی
  • ضعف عضلانی
  • گردن درد
  • کبودی یا تورم در اطراف تزریق
  • علائم شبیه آنفولانزا

اگر بوتاکس را به عنوان درمانی برای میگرن مزمن خود در نظر می گیرید، با پزشک خود مشورت کنید. با هم می توانید بهترین گزینه های درمانی خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست ؟

انواع خدمات تزریق ژل و فیلر، لیفتینگ ، کاشت مو ، بوتاکس ، تزریق بوتاکس ، لیزر موهای زائد ، کاشت مو و ابرو  و خدمات فیلر و مزوتراپی مو و درمان جوش صورت و پاکسازی صورت و فیشیال  و چربی سوزی و لاغری در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در کرج در کلینیک شهرزاد

کلینیک زیبایی شهرزاد با بیش از 20 سال سابقه درخشان فعالیت در محدوده خیابان بهار و میدان شهدای شهرستان کرج در استان البرز، تا کنون پذیرای بیش از 7000 زیباجوی عزیز بوده است و مفتخر است که اعلام دارد تمامی خدمات این مجموعه تماما تحت نظارت مستقیم پزشکان متخصص کلینیک انجام میشود و حضور در محیطی حرفه ای با به روز ترین امکانات زیبایی و درمانی دنیا به همراه پرسنل و کادر حرفه ای تضمین میکند که کلیه خدمات انجام شده در کلینیک زیبایی شهرزاد همواره با بالاترین میزان رضایت زیباجو های عزیز همراه بوده است . و هدف نهایی کلینیک شهرزاد جلب رضایت تمامی زیباجو های عزیز و کمک به زیباتر شدن آنان میباشد.

شماره تماس: 02632242647

شماره همراه: 09353242647

آدرس: کرج-خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا- جنب قنادی گلستان- نبش کوچه احمدی

برای دیدن پیج اینستاگرام کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد کلیک کنید

بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – خدمات تزریق ژل و فیلر، پاکسازی صورت در کرج ، کاشت مو ، لیفتینگ ، بوتاکس، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، خدمات فیلر در کرج – کاشت مو و ابرو  و خدمات مزوتراپی مو کرج  – کاشت مو و کاشت ابرو در کرج و درمان جوش صورت در کرج و در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی شهرزاد در کرج – تزریق ژل در کرج – خدمات فیلر در کرج – تزریق بوتاکس در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *